Verhalen in de zorg
 

Persona: het verhaal van je cliënt

Persona's zijn fictieve verhalen waarmee je potentiële cliënten en medewerkers een menselijk gezicht geeft. Je krijgt inzicht in hun motieven, verlangens en levenswijze zodat je daarop kunt inspelen.

Waarom persona's maken?

  • om cliënten en medewerkers een duidelijk gezicht te geven
  • om taal te ontwikkelen die aansluit bij de leefwereld van mensen en zo vage organisatietaal te voorkomen
  • om beleid, producten en communciatie-acties te toetsen aan de behoeften van echte mensen
  • om in te zetten bij campagnes, de introductie van nieuw beleid of organisatieverandering

Wat kan ik voor je betekenen?

Ik heb een methodiek ontwikkeld om persona's vorm te geven via workshops met zorgmedewerkers en cliënten. Op basis van deze methodiek schrijf en toets ik de persona's. Als je wilt kan ik je ook helpen de persona's in te zetten als onderdeel van storytelling in de zorg.

Wanneer beginnen we?

Bel 06557 48168 of mail om meteen een afspraak te maken.

 

Terug
Delen

De kracht van verhalen

Op het werk, in de supermarkt en bij het kampvuur vertellen we elkaar verhalen. Zo raken onze levens aan elkaar. Groots en meeslepend of schijnbaar eenvoudig en alledaags. 

Ontdek waarom verhalen zo krachtig zijn....